15:34

Kurczak w warzywnym trio

Też tak macie, że chcielibyście zrobić pełnowartościowy obiad, który będzie wszystkim smakować a przy tym nie spędzać całych godzin w kuchni ???  Ja mam tak bardzo często że liczy się  dla mnie i smak i czas przygotowania jednocześnie. Czasem w kuchni trzeba wykazać się sprytem i pomysłowością ot co. Nie twierdzę, że wynika to z mojego lenistwa (nie lubię tego słowa) ale czasem są ważniejsze rzeczy niż gotowanie,  w weekend lepiej dłużej pobawić się z dzieckiem niż stać przy garach dla przykładu ;)
Przechodząc do sedna rzeczy mam dla was przepis łatwy jak dla przedszkolaka i pyszny rodem z dobrej restauracji. Szybki niedrogi i pełnowartościowy czego chcieć więcej! 
Postawą jest pierś z kurczaka i trzy składnikowy warzywny sos łatwizna! 
Można go wzbogacić o zeszkloną cebulkę, ale mnie tego dna nie chciało się ronić łez przy jej  obieraniu i siekaniu więc sos  jest 3 a nie 4 składnikowy. U nas był z makaronem ale można spokojnie podać z ziemniakami czy też ryżem jak kto woli. 






Składniki

1 filet z kurczaka
2 marchewki
1 pietruszka
passata pomidorowa ( gęsty przecier pomidorowy)
dodatkowo czarne oliwki (opcjonalnie)
makaron
sól , pieprz do smaku

Zaczynamy od wstawienia makaronu bo to on najdłużej będzie się gotował. P piersi z kurczaka kroimy w paski i podsmażeniu na patelni tylko do zamknięcia się włókien, potem przekładamy na osobny talerzyk. Marchewki i pietruszkę obieramy i ścieramy na tarce na drobnych oczkach. Podsmażamy na patelni aż warzywa zmiękną i dodajemy passatę pomidorową i podsmażoną wcześniej pierś z kurczaka, razem dusimy jeszcze 3 min aby smaki się połączyły, a pierś z kurczaka doszła ale była soczysta. Doprawiamy solą i pieprzem a przed podaniem dodajemy oliwki 

SMACZNEGO a jak zrobicie to dajcie znać czy smakowało foty mile widziane :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger