10:20

Śledzie po kaszubsku

Śledzik w święta to na naszym świątecznym stole niezbędny element.  Uwielbiamy w różnych wersjach, a w okresie świąt bardzo przypadły mi do gustu śledzie po kaszubsku.
 

Składniki:
  • 6-8 solonych płatów/filetów śledziowych 
  • ZALEWA/MARYNATA -1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki octu spirytusowego 10%
  • 3 łyżki cukru
  • 2 liście laurowe
  • 4 kulek ziela angielskiego

  • DUSZONE WARZYWA - olej roślinny do smażenia
  • 3-4 średnie cebule białe
  • 2 średnie marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1/3 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/3 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego 30%
  • ok. połowa zalewy z marynowania śledzi
  • do smaku - ew. sól
ZALEWA - wodę zagotowałam z przyprawami, dodałam ocet, ostudziłam. Filety śledziowe ułożyłam w pojemniku. Zalałam zimną marynatą i odstawiłam na przynajmniej 24 godziny w chłodne miejsce. Przynajmniej na dobę, ale mogą tak postać 2-3 dni. Po tym czasie śledzie odcedziłam, ale zalewy nie wylewałam. Filety śledziowe pokroiłam na kawałki. Cebule obrałam, pokroiłam w cienkie piórka. W rondlu rozgrzałam, niezbyt mocno, olej. Wrzuciłam cebulę i smażyłam powoli aż się zeszkliła.  Obrałam marchewkę i pietruszkę i starłam na tarce o dużych oczkach, dodałam do cebuli i smażyłam razem ok 5 min.

3 komentarze:

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger