17:58

Szynka z chrzanem w galarecie

Szynka w galarecie sprawdza się jako przystawka na każdym przyjęciu. Robi się ją  bardzo szybko (jeszcze szybciej bez galaretki bo i tak można ją podawać) i smakuje wyśmienicie.  Kremowe serkowe wnętrze zaostrzone chrzanem doskonale pasuje do wędliny. Koszt potrawy nie jest duży, a jest świetnym dodatkiem do zimnego bufetu.



Składniki:

10  dużych plasterków szynki
200 g  małe opakowanie serka twarogowego typu do smarowania
2 łyżeczki chrzani
szklanka rosołu lub wywaru warzywnego
2 łyżeczki żelatyny
sól, pieprz

Dekoracja:
roszponka
pomidorki koktajolwe
natka pietruszki
groszek konserwowy

Wykonanie:

Twarożek łączymy z chrzanem w ilości wedle uznania ja proponuję dwie łyżeczki ale można dodać więcej , wszystko zależy od tego jak ostry mamy chrzan i jak ostry serek chcemy uzyskać. Doprawiamy serek solą i pieprzem do smaku a następnie smarujemy każdy plasterek szynki zwijając w rulonik.  Roladki ułożyć na półmisku. Z gorącego wywaru odlać 1/4 szklanki płynu i rozmieszać w nim żelatynę do całkowitego jej rozpuszczenia. Następnie łączymy z pozostałym wywarem i pozostawiamy do wystygnięcia. Chłodnym wywarem ale jeszcze płynnym zalewamy  szynkę i odstawiamy do lodówki do czasu aż galaretka stężeje. Dekorujemy wedle uznania, ja do dekoracji użyłam w naprzemiennie pomidorków koktajlowych oraz listków roszponki, oraz groszku konserwowego i  natki pietruszki , czyli  tego co akurat miałam pod ręką ;)

smacznego




1 komentarz:

  1. Zwykle widziałam to danie w bardzo majonezowej wersji, co nie do końca mi odpowiadało, w takiej wersji to bardzo udana przystawka.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger