22:21

Makaron po chińsku z wieprzowiną

Makaron po chińsku z warzywami i polędwiczką wieprzową w sosie słodko kwaśnym

Jestem miłośniczką "chińczyka" pod różnymi postaciami i niedługo zacznie na blogu pojawiać się coraz więcej dań z tej kuchni. Nie zabraknie też kuchni tajskiej i indyjskie, moc przypraw i różnorodność smaków tych kuchni zdecydowanie przemawia do moich kubeczków smakowych.
Dzisiaj postawiłam na chińszczyznę w wersji mięsnej z polędwiczką wieprzową, z ananasem, papryką i groszkiem w sosie słodko kwaśnym.  Od południa w mojej głowie zakiełkowała myśl, że dzisiaj na obiad będzie chinol jak zwykłam mawiać i siedząc w pracy nie mogłam się doczekać aż wrócę do domu  szybko ogarnę temat obiadu i w końcu zjem ten obłędny makaron. Obiad robi się całkiem szybko i przyjemnie, ale najgorsze było powstrzymanie się od jedzenia przed zrobieniem fotki serio. Slinę miałam prawie do kolan walcząc z aparatem ( który jak widać niestety ma problemy z ostrzeniem i domaga się wymiany) ... i ledwo dałam radę zanim rzuciłam się jak sęp i wciągałam makaron niemalże nosem. Dobrze że zrobiłam dużą porcję bo dla męża by zabrakło jakby było mniej taki ze mnie obżatuch.

ps. nie róbcie tego dania na maksymalnym głodzie tak jak, ja bo za szybkie jedzenie nie jest zdrowe

Składniki:

Makaron  (u mnie tagiatele Lubella ale może być np. ryżowy lub pad thai)
1 czerwona papryka
2 średnie cebule
1/2 szklanki zielonego groszku
1 puszka ananasa
1 polędwiczka wieprzowa
2 łyżki sosu sojowego ciemnego
2 łyżki sosu teriyaki
2 łyżki słodkiego sosu chili
mały korzeń imbiru (ok 8 cm)
3 ząbki czosnku
3 łyżki octu ryżowego
2 łyżki cukru kokosowego lub brązowego
2 łyżki oleju kokosowego do smażenia
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Wykonanie:

Makaron przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Robimy marynata do mięsa: w miseczce łączymy sos teriyaki i sos sojowy, dodajemy połowę obranego i startego na tartce imbiru i jeden przeciśnięty przez praskę czosnek. Mięso myjemy i kroimy na bardzo cienkie plasterki najcieńsze jakie nam się uda i przekładamy do marynaty.Cebulę kroimy w piórka i szklimy na oleju razem z resztą czosnku i imbirem. Paprykę kroimy w paski i dodajemy do cebuli razem z zielonym groszkiem. Dodajemy słodki sos chili i smażymy ok. 5 min aż warzywa zmiękną. Przekładamy warzywa na osobną miskę i na patelni (lub woku) smażymy mięso wyjęte z marynaty ok. 3 min dodajemy całą marynatę  plus ocet ryżowy i cukier a po minucie pokrojonego na kawałki ananasa i całą zalewę z puszki. W  1/4 szklance wody rozrabiamy mąkę ziemniaczaną i zagęszczamy nią sos. Do sosu dodajemy ugotowany makaron i warzywa, jeszcze chwile razem przesmażamy i podajemy gorące danie.

Smacznego !




1 komentarz:

  1. Nie wiem czy dobrze zrozumialam do dania dodajemy całą zalewę ananasa z puszki? Czy mozna to pominąć bo jakoś ten słodki smak mi w tym daniu nie pasuje

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger