16:03

Zupa krem z jarmużem

W naszym ogrodzie od zeszłego roku  zagościł jarmuż i  o ile w ubiegłym sezonie go nieśmiało testowaliśmy, o tyle w tym roku obiecałam sobie i mężowi, że będzie u nas częściej na stole.
Jako pierwsza w tym sezonie  potrawa powstała zupa krem z dodatkiem jarmużu.  Szybka i dietetyczna zupa, można pominąć śmietanę i masło a będzie jeszcze bardziej fit.




Składniki:

6 listków jarmużu
2 średnie ziemniaki
2 marchewki
1 pietruszka
1/2 pora
3 łyżeczki soku z cytryny
szczypta soli
śmietana 18 %
1 litr bulionu lub wywaru warzywnego
1 łyżeczka masła

Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę, opukujemy ze skrobi. Marchewkę i pietruszkę również obieramy i kroimy w kostkę. Pora kroimy w krążki. Warzywa dodajemy do bulionu i gotujemy ok 10 min, dodajemy masło i doprawiamy solą i pieprzem W tym czasie liście jarmużu dokładnie płuczemy i obrywamy listki od twardego nerwu głównego, dzieląc jednocześnie na mniejsze kawałki. Porwane listki dodajemy do pozostałych warzyw, i gotujemy jeszcze 10 min.  Po tym czasie  całą zupę miksujemy, dodajemy sok z cytryny, podajemy z kleksem śmietany. Dla dekoracji przed zmiksowaniem wyłowiłam z zupy kilka składników.


3 komentarze:

  1. Piękny kolor:)a wiesz,że ja nigdy nie jadłam jarmużu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jarmuż robi się coraz bardziej popularny, bardzo mi się to podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger