16:26

Kolorowe naleśniki na mleku ze szpinakiem, burakiem, sałatą, szynką, pomidorami i papryką

Dzisiejszy wpis zainspirowany jest tematyką lekkich i zdrowych posiłków na każdą okazję. 
W roli głównej  kolorowe naleśniki z bogatym i pełnowartościowym wnętrzem, każdy kryje w sobie inną niespodziankę, ale wszystkie są bogate w składniki odżywcze i mineralne oraz  dodadzą nam  energii
Aby nasza dieta była odpowiednio zbilansowana powinna być bogata między innymi w warzywa i produkty mleczne, a te naleśniki to kryterium spełniają :) 

Mleko i przetwory mleczne są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, wysokowartościowego białka i witamin z grupy B oraz witamin A i D – dlatego spożywajmy je jak najczęściej, pod rożnymi postaciami, aby cieszyć się pełnią zdrowia i wigoru na co dzień

Naleśniki w takiej formie mają szerokie zastosowanie np.:
  • możemy podać je na obiad  jak popularne Wrap ( tudzież śniadanie lub kolację)
  • zawinąć w folie aluminiową i zabrań : do pracy,  dać dziecku do szkoły, zabrać na wycieczkę rowerową, piknik itp.
  • pociąć na krążki, lub kawałki (tak jak ja to zrobiłam) i wykorzystać na przyjęciu jako przekąska


Moja propozycja na naleśniki wygląda następująco, ale każdy może dodać do nich co tylko lubi i co tylko ma w lodówce, ot cała frajda z bawieniem się w kucharza że wodze fantazji nas nie powinny ograniczać :)  

Podstawowe ciasto na naleśniki:
1 szklanka mąki
1,5 szklanki mleka
1 Jajko
szczypta soli
1 łyżka oleju

Ubić jajka z odrobiną soli. Dodać mąkę, wlać mleko i olej. Dokładnie wymieszać i sprawdzić, czy ciasto ma dobrą konsystencję, podnosząc łyżkę pionowo – powinno spływać i jednocześnie pokrywać powierzchnię łyżki.

Dodatkowo do naleśników:

Szpinak 
2 łyżki soku z buraka 

Ciasto podzieliłam na 3 części. Do jednej dodałam sok z buraka, do drugiej domiksowałam rozdrobniony, przesmażony i wystudzony szpinak, a trzecią zostawiłam klasyczną. 

Usmażyłam na suchej patelni, z racji tego, że trochę oleju dodałam do ciasta.   

Nadzienie:

Sałata 
Pomidorki koktajlowe
Serek do smarowania twarożkowy
Szynka
papryka czerwona
suszone pomidory
zioła prowansalskie
szpinak
czosnek

Podam kilka propozycji jak jak wypełniłam moje naleśniki w/w składnikami, starałam się, aby naleśniki były różne i aby wszyscy kosztujący tego dania mieli niespodzianki z czym im się naleśnik trafił. Inność naleśników różniła się szczegółami, ale te detale zmieniały ich smak :) 



1. Naleśnik szupinkowy, posmarowany serkiem, na to liście sałaty strzępiastej dwu kolorowej, plasterek szynki, 3 pomidorki koktajlowe, 3 paski papryki.  

2. Naleśnik z sokiem z buraczka, posmarowany serkiem z czosnkiem, na to szynka,sałata, pomidorki i papryka. 

3. Naleśnik szpinakowy posmarowany serkiem z dodatkiem ziół do sałatek, szynka sałata i papryka

4. Naleśnik zwykły, posmarowany serkiem twarożkowym wymieszanym z pastą z suszonych pomidorów, listek sałaty, plasterek szynki, 3 pomidorki koktajlowe, 3 paseczki czerwonej papryki.

5. Naleśnik zwykły z farszem z podsmażonego szpinaku z czosnkiem i śmietaną, doprawione pieprzem plus pomidorki koktajlowe.


2 komentarze:

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger