19:31

Spaghetti ala crbonara z cukinią i groszkiem

Moja wariacja na temat spaghetti ala carbonara, z dodatkiem cukinii i zielonego groszku. Smaki bardzo fajnie się komponują a jego przygotowanie nie wymaga wiele wysiłku i robi się ekspresowo. Uwielbiam takie szybkie obiady, a przy tym pełne smaku. Wystarczy dobry makaron kilka składników i danie gotowe. 
Klasyczne spaghetti carbonara jest jest bez dodatku groszku i cukinii, choć odmian przepisów jest tez bardzo dużo, jedni dodają jajko i śmietanę jak ja, inni pomijają te składniki, tak więc jest duża dowolności i każdy robi wedle swojego upodobania. Nam bardzo posmakowała taka letnia wersja z cukinią i groszkiem z własnej uprawy, to właśnie ogród był inspiracją do zrobienia tego obiadu :) 
Nawet moje wybredne dzieciątko wsuwało makaron aż jej się uszy trzęsły a to już mój osobisty sukces.


Składniki: 
Makaron spaghetti ( ja użyłam makaron razowy) 
1 średnia cukinia 
2 cebulki 
400g boczku parzonego 
1/2 szklanki mrożonego zielonego groszku 
1 duża śmietana 18 
1 żółtko oliwa z oliwek 

Przygotowanie
Makaron gotujemy al dente. Cebule obieramy kroimy w kostkę i szlkimy na oliwie. Boczek kroimy w drobną kostkę odkrawając wcześniej skórę, dodajemy do cebuli i przesmażamy na skwareczki. Cukinię myjemy i ścieramy na tartce na grubych oczkach. Dodajemy do boczku i cebuli, dusimy ok 5 min, aż cukinia lekko zmięknie. W międzyczasie otwieramy śmietanę, dodajemy do niej jedno żółtko i dokładnie mieszamy. Wlewamy śmietanę do pozostałych składników lekko podgrzewamy, ale nie gotujemy, dodajemy odsączony z wody makaron i podajemy na ciepło :) życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger