16:44

Pstrąg pieczony z cytryną i koperkiem

Proste potrawy smakują najlepiej. Wystarczy kilka składników dobrej jakości i obiad robi się sam. Tak jak w tym przypadku - pstrąg pieczony z cytryną masłem i koperkiem. Robi się błyskawicznie, mało pracy a w efekcie mamy pyszny obiad w  30 min łącznie z przygotowaniami !  Uwielbiam taką rybę dlatego bardzo wam polecam ten ekspresowy przepis.



Składniki:
2 pstrągi
1 cytryna
masło minimum 80% tłuszczu
pęczek koperku
sól, pieprz

Dodatkowo:
1 bagietka
pomidorki koktajlowe

Wykonanie:
Pstrąga w razie konieczności patroszymy i czyścimy z łusek. Ja miałam patroszonego ale łusek i śluzu musiałam go pozbawić. Rybę osuszamy ręcznikiem papierowym,  nacieramy od środka i na zewnątrz solą oraz pieprzem, masło kroimy na pasterki i wkładamy po 3 plasterki do każdej ryby wraz z całymi łodyżkami kopru. Wyparzoną i wyszorowaną cytrynę kroimy w plasterki, wypełniamy nią brzuch pstrąga, zostawiając po 2 plasterki  aby obłożyć rybę z wierzchu. Pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wraz z pomidorkami koktajlowymi w 200C przez 20 min. Bagietkę polecam podpiec na osobnej blasze bo moje wciągnęły sok z ryby i niektóre były dość słone więc przestrzegam ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger