17:09

Zapiekanka ziemniaczana z makrelą

Lubimy zapiekanki bo są pyszne i wydajne - zwykle jemy je przez dwa dni ;) Tym razem wersja bezmięsna z makrelą w roli głównej z dodatkiem groszku i marchewki.
W piątki zawsze jemy dania bez mięsa, toteż moja wyobraźnia ma pole do popisu i kombinuje przepisy na dania z użyciem ryby, lub po prostu wegetariańskie lub wegańskie. Wypadło na makrele i powstała zapiekanka z jej udziałem. Koszt dużej zapiekanki to ok 20 zł ilość porcji 6-8



Składniki:

2 duże makrele
mała paczka mrożonej marchewki z groszkiem
0,5 kg - 1 kg ziemniaków ( w zależności jak dużą zapiekankę robimy)
1 śmietana 18 %
3 jajka
1 duża cebula
1 łyżeczka tymianku
skórka z jednej cytryny
sól pieprz
olej
starty ser opcjonalnie
koperek i kilka pomidorów koktajlowych do dekoracji

Wykonanie:

Ziemniaki gotujemy w mundurkach, obieramy i kroimy w plastry. Marchewkę z groszkiem obgotowujemy 10 min. Cebule obieramy, kroimy w kostce i szklimy na łyżeczce oleju.  Makrele obieramy z ości i łączymy z kubkiem śmietany, cebulą, tymiankiem, skórką z cytryny. Doprawiamy solą i pieprzem i wbijamy  3 cale jajka. Całość mieszamy do uzyskania gęstego sosu. W brytfance układamy warstwowo najpierw plasterki ziemniaków, następnie ziemniaki polewamy sosem, dodajemy trochę marchewki z groszkiem i układamy kolejną warstwę ziemniaków itd. do wyczerpania składników. Wierzch zapiekanki można posypać startym serem, ja ser pominęłam bo akurat nie miałam.
Całość zapiekamy przez 30 min w piekarniku rozgrzanym do 200 C.



1 komentarz:

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger