11:53

Gulasz warzywny z dynią

 

 Mam dla was doskonałą propozycją na jesienny obiad :

Gulasz warzywny z dynią.

Pyszne sycące danie, z przewagą warzyw korzennych, które dają pyszny wyrazisty smak, w sosie z kremowej dyni, która w większości nam się rozpada podczas gotowanie. Całość połączona aromatycznymi przyprawami które nadają gulaszowi nutkę orientu, nie przytłaczając przy tym  podstawowych smaków. Natka pietruszki do wykończenia  dopina smakowo całość na ostatni guzik.
Gulasz podałam z pełnoziarnistą bagietką.
Moje spostrzeżenie podczas jedzenia:  do gulaszu można dodać  2 pokrojone w kostkę ziemniaki, dzięki czemu danie byłoby jeszcze bardziej sycące  ( choć i bez nich daje radę nie martwcie się).
W wersji mięsnej można podać z pulpecikami.

Składniki:

2 szklanki pokrojonej w kostkę dyni  (nie ważyłam dodanej dyni, rozkroiłam jedną wielką)
2 duże cebule
2 marchewki
1 pietruszka
1/2 selera
1 papryka
1 litr bulionu warzywnego lub drobiowego
1 liść laurowy
4 kuleczki ziela angielskiego
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 zmielonyc goździków
1/4 łyżeczki imbiru
sól, pieprz do smaku
2 łyżki oleju kokosoweo
natka pietruszki do podania

Sposób wykonania:

Cebule kroimy w kostkę i szklimy na 2 łyżkach oleju kokosowego. Marchewkę pietruszkę i seler podobnie kroimy w kostkę i dodajemy do cebuli, wraz z wszystkimi przyprawami i smażymy ok 5 min. Dolewamy bulion i dusimy warzywa ok. 15 min. Po tym czasie dodajemy do warzyw  pokrojona w kostkę  dynię.  gotujemy razem jeszcze ok 20 aż wszystkie warzywa będą miękkie.



A TERAZ NIESPODZIANKA

DLA CZYTELNIKÓW BLOGA MAM 10 % ZNIŻKI

NA PRODUKTY #Ambition

  

  Na hasło ZDROWE- GOTOWANIE w sklepie Dajar.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 W kuchennej krainie , Blogger